Monday 24 October 2011

MU DIAIBKAN JIRAN BISING

Manchester City belasah United di Old Trafford


MANCHESTER – Rekod tanpa kalah Manchester United dalam Liga Perdana Inggeris (EPL) bukan sahaja lebur di Old Trafford, namun dimalukan dengan kekalahan besar 1-6 kepada musuh ketat mereka, Manchester City, semalam.
Kemenangan itu juga bermakna City melebarkan kelebihan lima mata daripada United selepas sembilan perlawanan.
Mario Balotelli memulakan pesta gol City pada minit ke-22 hasil rembatan menarik ke bahagian penjuru gawang United bagi meletakkan skuad bimbingan Roberto Mancini mendahului 1-0 pada separuh masa pertama.
Nasib malang Red Devils bermula apabila Johathan Evans dilayangkan kad merah, empat minit sebaik separuh masa kedua bermula dari detik itu, penguasaan City jelas sukar digugat.
Balotelli menambah gol kedua City pada minit ke-59 sebelum pemain antarabangsa Argentina, Sergio Aguero meletakkan Citizens semakin selesa dengan gol ketiga, 10 minit kemudian.
Walaupun Darren Fletcher merapatkan jurang pada minit ke-81, Edin Dzeko kembali menjarakkan kedudukan buat City pada minit ke-88 sebelum David Silva dan Dzeko sekali lagi menambah sengsara United dengan dua gol pada minit ke-91 dan 93.

(Sumber : Utusan online - 24/10/2011)

No comments:

Post a Comment

ASPEK KOMSAS DRAMA BERKHIDMAT UNTUK NEGARA

ASPEK KOMSAS DRAMA BERKHIDMAT UNTUK NEGARA ASPEK KOMSAS PERNYATAAN HURAIAN PEMIKIRAN Semangat cinta...